Pogojni zagon avtomobila
V Scratchu načrtujemo samodejno kontrolo nad varnostnimi funkcijami v avtomobilu. Če določeni pogoji ne bodo izpolnjeni, avtomobila sploh ne bomo mogli zagnati in se z njim odpeljati. Nadziramo naslednje:
1. Odklepanje z daljincem.
2. Preverjanje števila potnikov na vsakem sedežu (denimo, da je pod sedežem senzor, ki to preverja).
3. Uporaba varnostnega pasu.
4. Kajenje v avtomobilu (imamo senzor za dim).
5. Zaprtje/odprtje vrat.
6. Zaprtje/odprtje oken.
Pogoji pa so takšni:
- Če avta ne odklenemo z daljincem (torej če vanj npr. vdremo), ga sploh ne moremo zagnati.
- Če je na vsakem sedežu potnik, senzor to zazna in posledično to pomeni, da se je obvezno potrebno pripasati. Čim nekdo ne bo pripasan, sistem izpiše opozorilo, da se je potrebno pripasati, posledično pa se avto ne more zagnati, dokler niso vsi potniki pripasani.
- Če senzor zazna kajenje, opozori, da je potrebno avto prezračiti. Zračimo ga 20 sekund in blokada zagona je s tem odpravljena.
- Ne moremo zagnati avtomobila, če so slabo zaprta katerakoli vrata.
- Kar se tiče odprtih oken, bo zagon možen le takrat, če so zaprta vsaj tri od štirih oken.
Denimo, da ima avtomobil štiri sedeže in štiri varnostne pasove. Simuliraj na preprost način. Denimo, da s poljubnimi tipkami določiš aktivnosti (izberi sam!) - npr. tipka "1" pomeni odklepanje z daljincem. ko jo klikneš, je ta pogoj izpolnjen. Za štiri sedeže izberi štiri tipke. S klikom na poljubno pomeni, da je določen sedež zaseden. Z dodatkom še štirih tipk preverjaš priklenjenost pasu itd. Morda z besedilnim pomenom poleg kontrolnih lučk, ki jih definiraš za vsak pogoj, računalnik sproti izpisuje dejanska stanja. Šele ko so vsi pogoji izpolnjeni, se lahko odpeljemo, ker smo končno zagnali avtomobil.
:)
Zmorete!
Komentarji
Objavite komentar