Simulacija preproste regulacije


Vidim, da z delom lepo in nad pričakovanji napredujete, kar me zelo veseli. Tokrat podajam še en trd oreh. Verjamem, da bo šlo, če pa ne, pa v nadaljevanju navajam izbiro za manj zahtevno nalogo.

Torej:


Denimo, da želimo avtomatizirati preprosto regulacijo temperature v prostoru. Ideja je, da če je v prostoru preveč hladno (npr. ko temperatura pade na 17 stopinj), se samodejno vklopi ogrevanje. Ogrevamo tako dolgo, dokler prostora ne segrejemo na 23 st. C. 

Zamislimo si, da ko je ogrevanje vključeno, se temperatura poviša za 1 st. C vsakih 10 sekund. Ko dosežemo 23 st. C, prenehamo z ogrevanjem in prostor se bo samodejno pričel ohlajati. Denimo, da bo vsakih 20 sekund temperatura padla za 1 st. C. Ko pade na 17 st. C, se zopet vklopi ogrevanje.

Prikaži simulacijo v Scratchu tako, da prikažeš dve ločeni štoparici – eno za segrevanje in eno za ohlajanje, da imamo nadzor nad sekundami. Prikaži tudi termometer s temperaturami, ki se bodo ustrezno spreminjale glede na zahteve. Prikaži še eno kontrolno lučko (z dvema barvama), kjer naj ena barva predstavlja ogrevanje, druga pa ohlajanje. Torej ko se prostor ogreva, naj npr. sveti rdeče (in naj bo poleg zapisano »OGREVANJE«), ko se ohlaja, naj sveti modro (in zraven izpis »OHLAJANJE«).
Začnimo tako, da je začetna temperatura v prostoru 20 st. C.


Če ste bili zadnjič uspešni s polovičnim seštevalnikom, poskusite v Scratchu realizirati tudi popolni seštevalnik!

Rešitve pričakujem na mail: roidpolzela@gmail.com

Držite se in bodite zdravi! :)

Učitelj Borut P.

Komentarji

  1. kdaj bomo pa nagrajeni tisti kku smo nrdil polovični seštevalnik v scratchu

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Polovični seštevalnik

Popolni seštevalnik

Simulacija semaforja